wtorek, 11 listopada 2014

Alhambra (pałac Nasrydów)


"...pałac współzawodniczy o piękno z nieboskłonem
Jakimiż to szatami okryłeś go,
zdobiąc w ornamenty barwne,
które każą zapomnieć o tkaninach jemeńskich!
Ileż łuków wznosi się u jego szczytu, wspartych na kolumnach
światłem ozdobionych!
Wziąłbyś te łuki za sfery niebieskie,
Których orbity obracają się
i oceniają słup jutrzenki,
gdy z nocy się wyłania....."

                                                 Imb Zamrak


Czy mogę Was choć na chwilę porwać w miejsce tak piękne i tajemnicze,
że żadne moje słowa ani zdjęcia nie są w stanie oddać tej "magii" ?
















Jeśli lubicie takie klimaty polecam -choć początek- tego filmu....
Klimat przepiękny - myślę,że oddający czar tego miejsca choć w ułamku...



A tu już bardziej turystycznie...


No cóż... o Alhambrze pisało wielu, wielu pięknie - bo to piękne i takie tajemnicze,
przesiąknięte zupełnie inna kulturą - miejsce.
Nie chce pisać tu ani o historii, ani o architekturze.
Mam tylko nadzieję,że tymi fragmentarycznymi zdjęciami i filmami,
zaraziłam Was choć trochę fascynacją do tego miejsca.
A może nie trzeba zarażać?
Może już chorujecie?

Pozdrawiam



9 komentarzy:

  1. Mam nadzieję, że kiedyś odwiedzę to piękne miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To z całych sił życzę spełnienia tej podróży :)

      Usuń
  2. Ja za mało podróżuję i tym bardziej chętnie zaglądam do Twoich cudnych miejsc :)
    Pozdrawiam Marta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że ktoś lubi oglądać te moje podróżnicze wpisy. Ostatnimi czasy miałam to szczęście,że udało mi się kilka wyjazdów i każdy starałam się wykorzystać maksymalnie :) . Mam nadzieję,że uda mi się jeszcze spełnić jedno z moich podróżniczych marzeń.

      Usuń
  3. Witaj
    Przepiękne miejsce
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za odwiedziny -pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne miejsce- byłam tam latem, zachwyciłąm się ale nie nasyciłam, mam nadzieję,że jeszcze tam wrócę:) Odkąd zobaczyłąm te cuda wszystko inne jest mniej piękne:)
    Pozdrawiam, " Kto nie widział Grenady, ten nic nie widział" a w niej Alhambry

    OdpowiedzUsuń
  6. Marzenag -ja miałam to szczęście,że była to już moja druga wizyta.... coś w tym jest,że chce się tam wracać, gdybym miała okazję, trzeci raz też bym tam pojechała i czwarty i piąty...tym miejscem chyba ciężko się nasycić.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Cześć. Mieszkam w Granadzie i odwiedziłem ostatnio ten piękny pałac. Ładne zdjęcia tutaj na blogu. Jeśli chcecie przeczytać moje wrażenia i zobaczyć trochę więcej zdjęć to zapraszam na moją sronę Pałac Alhambra Granada

    OdpowiedzUsuń

Dzięki Waszym słowom ten blog wciąż żyje :))