poniedziałek, 21 września 2015

mamma mia .... kocham jeść po włosku



Zawsze lubiłam to "nasze" spaghetti bolognese. 
Co prawda parę razy słyszałam, że prawdziwy Włoch widząc takie zestawienie
 dostaje prawie zawału... ale jakoś nie do końca mogłam to zrozumieć.
 No bo jak to? przecież to taka typowa włoska potrawa ;)

 Zrozumiałam to dopiero kiedy wybraliśmy się na szybki weekend do Bergamo.
 Zawsze przed wyjazdem staram się wyszukać informacji o ciekawych miejscach,
restauracjach itd. Tak i było tym razem, dzięki czemu trafiliśmy do  Il Circolino .

W tym miejscu zrozumiałam stan przedzawałowy Włochów .
Tam właśnie zjadłam najlepsze w życiu tagliatelle bolognese. 
Długo szukałam przepisu na sos- który choć trochę przypominałby tamten smak .
 Udało się gdy trafiłam na  bloga : jest pysznie .
To było to! Zrobiłam dokładnie wg. przepisu i smak był naprawdę bliski temu który pamiętałam.
Do pełni szczęścia brakowało tylko klimatu włoskiej knajpki z roześmianymi dziećmi
i staruszkami grającymi przy stolikach w karty.
Polecam przepis i polecam wycieczkę do Bergamo.
Warto odkryć to miasto, które dzięki tanim lotom i odległości od Polski,
jest idealne na weekendowy wypad.
Warto też szukać knajpek w których stołują się miejscowi- może  wejść w
boczną uliczkę i odkryć "stare-nowe" smaki?









Smacznego!


8 komentarzy:

  1. Do Bergamo to wyłącznie na pizzę i foccacię ciętą nożyczkami - ser peśniowy i orzechy :) Piękna starówka, wąskie uliczki... Polecam również :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jogie - polecam jeszcze najpyszniejsze lody na świecie w La Gelateria Romana na Tiraboschi 42!!!!

      Usuń
  2. Wygląda przepysznie i pewnie też tak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nasze spaghetti pewnie się nawet nie umywa do tego włoskiego.
    Chciałabym kiedyś spróbować... wierzę, że musi być przepyszne

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję Elu za odwiedziny i skorzystanie z przepisu! Cieszę się niezmiernie, że wyszło, smakowało i przywiodło na myśl dobre wspomnienia!

    Pozdrawiam ciepło
    Iga z JestPysznie.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. I want to thank the blogger very much not only for this post but also for his all previous efforts. ...

    OdpowiedzUsuń
  7. Aż by się zjadło jak się tak na to zdjęcie patrzy :)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki Waszym słowom ten blog wciąż żyje :))